Una aplicación informática desarrollada recientemente por Marea Atlántica ha venido a confirmar lo que muchos vecinos de A Coruña llevan denunciando desde hace tiempo: el funcionamiento del servicio BiciCoruña deja mucho que desear.
El gobierno de Inés Rey ha hecho de la guerra contra el coche una de las prioridades durante la legislatura, pero a la hora de ofrecer alternativas de movilidad, sus esfuerzos no han sido tan convincentes. Así lo apunta Marea después de comprobar que “ata unha cuarta parte da primeira hora punta dos días laborables, entre as 8.30h e as 10h, sen ningunha bici coa que dar servizo á veciñanza. Así, o seu uso para a mobilidade cotiá obrigada, coma alternativa ao coche, complícase pola incerteza de non saber se haberá ou non bicis cando se necesita”.
En las franjas más concurridas del día – además de primera hora, las comprendidas entre las 14.00 y las 15.30 horas; y las 18:00 y las 20:00 horas – siempre hay problemas de disponibilidad, sobre todo en los barrios: “Hai estacións de primeira, que sempre teñen bicis en hora punta, cando as precisas para moverte, e hai estacións de segunda, especialmente nos barrios máis poboados, que chegan a estar baleiras ata un 25% do tempo nesas franxas tan importantes”.
Porque, como en otros ámbitos del día a día, para el gobierno municipal parece haber coruñeses más importantes que otros: “Hai máis de 25.000 veciñas e veciños que non teñen próxima unha estación de BiciCoruña. Establecendo un radio de 500 metros como distancia óptima para facilitar o acceso ao servizo, vemos que hai barrios coma Someso, Novo Mesoiro, Xuxán, Feáns ou Visma que non están cubertos pola rede. E quedan tamén fóra espazos tan sensibles coma os polígonos industriais de Agrela e Pocomaco e o campus universitario, lugares de destino dos desprazamentos diarios de milleiros de persoas”.
Este estudio de Marea Atlántica identifica además las estaciones con más problemas: “Nótase especialmente nas primeiras horas do día, e sobre todo na contorna da rolda de Outeiro e en Monte Alto. É neste último barrio onde se atopa a estación que pasa máis tempo baleira de toda a cidade, a do Campo de Marte (máis do 25% do tempo sen bicis entre as 8.30 e as 10h da mañá). Séguea de preto a do número 94 Rolda de Nelle, entre a Agra e os Mallos (23,5% da franxa da mañá baleira), e a da rúa Emilio González López (23% da hora punta matinal sen bicis). As da rúa Alberto Datas Panero, na Sagrada Familia, e o garaxe Os Castros, tamén superan o 22% do tempo baleiras”.
El grupo liderado por Xan Xove se muestra muy crítico con la alcaldesa al considerar que lo único que ha hecho es aprovecharse del trabajo del gobierno anterior, con Xulio Ferreiro a la cabeza, para un servicio que ha crecido hasta las 7.000 personas registradas y los 60.000 usos mensuales: “Inés Rey fixo o doado: investir os fondos europeos conseguidos polo goberno da Marea Atlántica en bicis e estacións. Investiu pero deixou o servizo como estaba: BiciCoruña ten o mesmo persoal precario e o mesmo equipamento para o transporte e mantemento de bicis que tiña antes de ampliar estacións e incorporar as bicis eléctricas”.
Visto el esfuerzo y el afán por identificar los errores desde Marea Atlántica, es una pena que el grupo que ha servido de apoyo al PSOE para gobernar durante estos cuatro años llegue a esta conclusión a poco más de un mes para las elecciones.