La legislatura que está a punto de terminar en el Concello de A Coruña ha estado marcada por los continuos bloqueos provocados por el gobierno en minoría de Inés Rey y el apoyo con condiciones de Marea Atlántica. Si ya en una situación normal el entendimiento entre socios era complicado, ahora que se acercan las elecciones todo se acentúa. No parece probable que haya grandes acuerdos hasta los comicios – a la vista está que no hay Presupuestos para este ejercicio -, pero lejos de calmarse las aguas, la tensión aumenta a diario.
En ese ‘crescendo’ del tono agresivo que ha asumido Marea tras cuatro años de apoyos al PSOE, la última bronca llega a raíz del fracasado programa ‘Mover os baixos’, una de esas citadas condiciones del grupo para dar su apoyo Inés Rey. En este caso para las cuentas de 2022.
Xan Xove mantiene que la iniciativa es brillante, sin fisuras, pero que no ha funcionado simplemente por dejadez socialista: “Mover os Baixos é unha boa política nas mans dun mal goberno. O desinterese total co que o goberno de Inés Rey xestionou esta política pública cobrouse o seu prezo. Lanzaron a convocatoria case en segredo, sen máis publicidade que unha mínima nota de prensa aparecida tras a denuncia da Marea Atlántica, e obtivemos o resultado previsible: unha única oferta para un programa que contaba cun millón de euros. Compre que a alcaldesa dea explicacións”.
Aprovechó Xove que la puerta estaba abierta para añadir otros reproches: “Temos un goberno ao que se lle vai a forza pola boca, que é incapaz de executar os acordos aos que chega. Falta capacidade. Falta traballo. É un problema xeral. É a primeira vez en anos que A Coruña entra na terceira semana de marzo sen que se coñeza nin sequera un proxecto de orzamentos, e sen negociar un modificativo para renovar os convenios coas entidades sociais”.
Lo que no hubo por parte del candidato de Marea fue autocrítica. Ni por el programa ‘Mover os baixos’, que a sus ojos sólo falla por falta de promoción, ni por supuesto por haber servido de muleta a un gobierno al que ahora continúan pasando facturas cada semana.