El Pleno celebrado esta primera semana de febrero era esperado, entre otras cosas, por conocer las valoraciones que el Gobierno municipal tenía que hacer sobre la crisis en la Fundación Luis Seoane y que tuvo como última consecuencia el abandono de Xavier Seoane del Patronato de la institución. Pero ante las preguntas del BNG y Marea Atlántica, todo lo que tuvo que decir el PSOE es que el ejecutivo ya ha licitado las obras para la reparación de la climatización del edificio y que se abordarán en los próximos meses.
El teniente de alcalde, Juan Ignacion Borrego, se enorgulleció de esta acción que todos llevan reclamando meses, pero obvió el resto del problema, el que lleva a todos los grupos municipales a recriminarle al gobierno socialista la ausencia total de una política cultural.
La nacionalista Avia Veira recordó que un patrimonio como el que acoge la Fundación Luis Seoane no debería ser maltratado ni ninguneado: “Desde o BNG tasladamos ao Pleno, en febreiro de 2021, unha moción para instar o Goberno Local a que se animase de vez a impulsar a Fundación Luís Seoane. Pedíamos que o Goberno Local traballase man con man co Padroado para definir un proxecto museístico para converter a Fundación Luís Seoane nun centro de referencia da arte contemporánea galega”.
Añaden desde el Bloque que “esa moción foi aprobada por unanimidade, o problema é que o Goberno Local non fixo nada para lle dar cumprimento. A iniciativa demandaba non só o acondicionamento dun edificio que se acha en mal estado, senón que tamén reclamaba a posta en valor do legado e obra do artista“.
La conclusión, que ya había manifestado también el candidato del Partido Popular Miguel Lorenzo hace unos días al señalar que “no se debe confundir cultura con fiestas”, es que nadie asume responsabilidades en una concejalía de Cultura que está en manos de la alcaldesa Inés Rey, como también lo está la de Deportes. El grupo nacionalista ve en la inacción del Concello “o enésimo síntoma da ausencia absoluta dunha política cultural digna de tal nome por parte do goberno de Inés Rey. Este Goberno Local non se apea do grande espectáculo e dos macroeventos, pero nin mira para a cidade nin para o talento nin para a potencia das súas infraestruturas culturais nin para o seu tecido cultural de base”.
Veira lo tiene claro: “A ausencia de política cultural do Goberno Local fai que se celebre como tal cousa o 25 aniversario de Viñetas desde o Atlántico ou en que non se reaccione ante a marcha dun membro do Padroado da Fundación Luís Seoane. Ou en que non se traballe en todo o mandato para recuperar o proxecto artístico do MAC ou non se lle dea importancia ao movemento…”.